Sbarro Monster G: Nekompromisní off-road s koly vypůjčenými od Boeingu 747 Jumbo Jet

[1987] Ženevský autosalon se stal dějištěm premiéry neuvěřitelného terénního automobilu. Jmenuje se Sbarro Monster G a patří k nejsilnějším off-roadům na trhu. 

Autosalon v Ženevě se stal dějištěm světové premiéry automobilu pojmenovaného jako Sbarro Monster G. Jedná se o brutální terénní vůz vybavený řadou moderních technologií a především také zajímavými jízdními dovednostmi. O pohon se totiž stará osmiválcový motor původem z Mercedesu 600. Jeho objem činí 6,3 litru a výkon dosahuje hodnoty 350 koní. To stačí k dosažení maximální rychlosti 200 km/h. Rychlejší terénní automobil najdete pouze u Lamborghini v podobě modelu LM002.

Základem automobilu Monster G je Range Rover, nicméně karoserie je úplně jiná. Kvůli úspoře hmotnosti použili autoři projektu kevlar, takže je celá karoserie velmi lehká. Vůz nemá dveře a sází na koncepci dvoumístného pick-upu. Na korbě je umístěn malý generátor a malý terénní motocykl tak, aby v případě zapadnutí mohla posádka dojet někam pro pomoc.

Vzpomínáte? Lamborghini představilo své historicky první SUV. LM002 je dvanáctiválcový obr

Zapadnout by ale tento automobil neměl. Za prvé používá stálý pohon všech kol, za druhé má k dispozici také výsuvné nohy, které v případě nouze dokážou auto nadzvednout. Asi nejzajímavější věcí jsou ale kola. Sbarro sází na disky vypůjčené od Beoingu 747 a obuté do speciálních pneumatik dodaných společností Goodyear. Tyto pláště mají velikost 20″ a široké jsou 14″. Kvůli velikosti kol je automobil také hodně vysoký. Na výšku měří 2,3 metru.


Mezitím v roce 2015

O necelých třicet let později se myšlenka na brutální off-road opravdu dostavila na trh. Opět šlo o automobil s označením G, opět měl neuvěřitelný podvozek a opět to bylo monstrum osazené motorem Mercedes. Respektive celý tento automobil byl Mercedes. Konkrétně třída G s označením 4×42 představená v Ženevě 2015. Německá automobilka tak zareagovala na neuvěřitelnou poptávku po nehorázné šestikolové variantě původně určené pro armádu. Mercedes musel v případě verze 6×6 výrobu stopnout, aby zachoval exkluzivitu šestikolek a jako náhradu představil čtyřkolové provedení, ovšem také postavené na portálových nápravách. Díky tomu je podvozek tohoto moderního následovníka Sbarro Monster G vysoký 450 mm! Pohon má na starost přeplňovaný osmiválec převzatý z Mercedesu-AMG GT naladěný na 422 koní. Stálý pohon všech kol nebo uzávěrky všech tří diferenciálů je samozřejmostí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *