Renault 19: Z Francie přijíždí novinka, která chce oslovit širokou veřejnost

[1988] Renault představil velmi důležitou novinku, která má potenciál této automobilce významně navýšit prodeje. Jmenuje se Renault 19. 

Francouzská automobilka Renault odstartovala výrobu modelu 19. Tento typ představuje zajímavou novinku určenou široké veřejnosti, neboť kombinuje rozumné rozměry, relativně příznivou pořizovací cenu a prostorný interiér. K tomu přidává také líbivý design, jež má na svědomí designér Giorgetto Giugiaro. Tvary automobilu jsou navíc také funkční, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu je pouze 0,30.

Na výběr je třídveřová karoserie a praktičtější pětidveřové provedení. Nový Renault 19 disponuje rozvorem náprav 2545 mm, na délku měří 4155 mm, široký je 1694 mm a vysoký 1416 mm. Podle konkrétní varianty se pohybuje minimální hmotnost této novinky mezi 900 až 965 kg, respektive lehce přes 1000 kg u naftové varianty. Posádka se může těšit na praktický a zejména prostorný interiér. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 386 litrů, což je přibližně o 50 litrů oproti Renautlu 11.

Vzpomínáte? Citroën Xantia Activa přichází. Umí automaticky přitvrzovat odpružení

Nabídka motorů je velmi široká. Základní motorizací je zážehový čtyřválec o objem 1237 cm3 (54 k, 88 Nm). Nad ním stojí větší pohonná jednotka o objemu 1,4 litru. Ta má výkon 58 koní a točivý moment 101 Nm. Ještě silnější možností je nový agregát 1.4 Energy s rozvodem OHC (78 k, 106 Nm). Vrcholem se pak stane sedmnáctistovka (90 k, 135 Nm), přičemž později by měla dorazit ještě varianta s dvojitými rozvody DOHC a s parametry 137 k a 161 Nm. Stále rostoucí poptávku po dieselových motorech má uspokojit motorizace 1.9 TD naladěná na 64 koní.

Nový Renault 19 využívá podvozek dnes už tradiční koncepce se vzpěrami McPherson vpředu a jednoduchou vlečenou nápravou vzadu. Zadní náprava je odpružena zkrutnými tyčemi. Renault chce vyrábět 2500 exemplářů modelu 19 denně.


Mezitím v roce 2018

Aktuálně slaví Renault 19 jubilejní třicáté narozeniny. Mimochodem, za připomínku určitě stojí, že to byl poslední model této značky využívající klasické číselné označení. V dnešní době roli relativně cenově dostupných a nepříliš velkých automobilů pro rodinu přebraly crossover, respektive u Renaultu model Captur. Ten aktuálně prodělal modernizaci, v rámci které dostal především nový motor 1.3 TCe o výkonu 112 kW (152 k). Schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 s mu může stará devatenáctka pouze závidět. Renault už také delší dobu prodává elektrický model Zoe a také ten můžeme považovat za vzdáleného nástupce. Zoe je ale na tom po stránce výkonu docela podobně jako třicet let starý Renault 19, když si zákazníci mohou vybrat mezi výkony 92 a 110 koní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *