Nová Škoda Rapid dostala dvoulitrový řadový šestiválec. Zvládne až 130 km/h

[1935] Karoserie kupé, šestiválcový motor vpředu, pohon zadních kol a nadprůměrné dynamické schopnosti, taková je Škoda Rapid Six.

Škoda připravila speciální automobil pro soutěžní použití. Má karoserii kupé a především vpředu uložený řadový šestiválec o objemu 1961 cm3 vybavený karburátorem Zenith. Jeho maximální výkon činí 50 koní a protože automobil váží pouze 1050 kg, zvládne nejvyšší rychlost úctyhodných 130 km/h.

Poháněna jsou kola zadní nápravy, a to přes třístupňovou manuální převodovku. Celkově je toto elegantně tvarované dvoumístné kupé dlouhé 4000 mm, široké 1380 mm a vysoké 1420 mm. Jako základ posloužil rám původem ze Škody 637K, kdy rozvor náprav je v tomto případě 2620 mm a rozchod kol činí 1150 mm vpředu, respektive vzadu 1170 mm.

Mezitím v roce 2018

Koncepce šestiválcového motoru vpředu, pohonu zadní nápravy a manuální převodovky v kontextu Škody Rapid je něco, na co v dnešní době můžeme leda tak vzpomínat. Model Rapid vznikl ještě v několika variantách coby klasický automobil, než ho v osmdesátých letech nahradilo pro nás známé hranaté kupé Škoda Rapid s motorem vzadu. Následně se přes indický sedan propracoval Rapid k cenově dostupnému liftbacku Rapid a hatchbacku označenému jako Rapid Spaceback. Oba tyto modely už ale dosluhují a aktuálně se chystá nástupce.

Vzpomínáte? Škoda Favorit přichází ve speciální edici Decatop. Těšte se na léto

Jak bude vypadat, to si budeme moci prohlédnout na autosalonu v Paříži, kde se ukáže jeho předobraz v podobě konceptu Vision RS. Oproti Rapidu Six je tahle studie o půl metru širší, o pět centimetru vyšší a o 35 cm delší. Na dvoulitrový šestiválec rozhodně můžeme zapomenout, prim budou hrát u nového Rapidu litrové tříválce. Jinak řečeno, oproti Rapidu Six se tento model dostal k pohonné jednotce poloviční velikosti nabízející zhruba dvojnásobný výkon.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *