Lancia Kayak: Jak se vám líbí moderní pojetí klasických italských kupé?

Ženevský autosalon 1995 se stává dějištěm světové premiéry nového italského kupé. To se jmenuje Lancia Kayak a za jeho designem nestojí nikdo menší než společnost Bertone. Dostane se ale tohle nádherné auto do výroby?

lancia_kayak_3

Společnost Bertone dokázala vždy navrhnout a postavit hodně zajímavá auta a tohle je další důkaz. Lancia Kayak představuje moderní pojetí klasických italských kupé z padesátých a šedesátých let. Bertone autu propůjčil velmi elegantní linie, masku chladiče táhnoucí se přes celý předek a luxusní interiér. Jenže v Ženevě 1995 byl k vidění pouze nefunkční prototyp.

O rok později na Turin Motor Show 1996 se ale situace mění, protože přichází funkční Kayak postavený na základech Lancie Kappa. Možná vás to zklame, ale pod tou dlouhou kapotou se neskrývá nějaký velký osmiválcový motor, nýbrž pětiválec o objemu 2,4 litru právě z modelu Kappa.

Jeho výkon dosahuje na 238 koní a přes pětistupňovou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy. Auto dostalo také přední odvětrávané brzdy a díky svému designu se může pochlubit velmi nízkým odporem vzduchu. Interiér je pak samozřejmě maximálně luxusní.

Přestože jde z dnešního pohledu o hodně zajímavý vůz, model Kayak se sériové výroby nedočkal, což je trochu škoda.

Mezitím v roce 2015

Přesně dvacet let poté, co Bertone představil Kayak, přichází zpráva o tom, že si tohle auto přece jen můžete pořídit. Není to ale nic radostného. V roce 2014 společnost Bertone definitivně zkrachovala a začal být rozprodáván její majetek, včetně expozice muzea, kde právě stál i Kayak. Ve sbírce ovšem byla i další auta, třeba Lamborghini Miura SV, Countach, Giulietta Sprint, Jaguar B99, Porsche Karisma a tak dále. Soud prodával vše jako celek a vyvolávací cena byla hodně zajímavých 43 milionů korun. Mimochodem nepřipomíná vám zadek Lancie Kayak tak trochu Mercedes-AMG GT?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *