Volkswagen zařadil do nabídky první automobil s pohonem všech kol. Je to Passat

[1984] Automobilka Volkswagen představila svůj první model s pohonem všech kol. Zájemci si budou moci pořídit Passat jako čtyřkolku.

Pohon všech kol jsme až dosud vídali především u terénních automobilů, jenže to vypadá, že automobilky vidí prodejní potenciál také v kategorii klasických osobních automobilů. Minulý rok (1983) byl představen koncept Volkswawegn Passat Tetra, který zaznamenal tolik pozitivních ohlasů, že se Volkswagen rozhodl nabídnout sériovou verzi. Na trh proto přichází Passat Variant Syncro.

Volkswagen Passat vybavený systémem pohonu všech kol využívá podélně uložený motor o objemu dvou litrů. Jeho maximální výkon činí 115 koní a pohon všech kol obstarává mezinápravový diferenciál nastavený na poměr 50/50. Právě zde můžeme hledat původ označení Syncro.

Vzpomínáte? Subaru WRX STI je tady. Má upravený podvozek a boxer o výkonu 250 koní

V podstatě jde tedy o techniku známou z terénních automobilů, což potvrzuje také možnost manuálně uzavřít jak mezinápravový, tak i zadní nápravový diferenciál. Mimochodem, Volkswagen tímto korkem navázal na úspěch Subaru Leone. Japonská čtyřkolka ovšem přišla o více než deset let dříve.


Mezitím v roce 2018

Zatímco v osmdesátých letech šlo v případě Passatu Variant Syncro v podstatě o unikátní záležitost, dnes je pohon všech kol naprostým standardem. Právě letos Volkswagen slaví jubilejních 35 let od představení konceptu Passat Tetra. Postupem času byl systém pohonu všech kol u osobních aut VW několikrát změněn.

Po klasickém diferenciálu přišla viskózní spojka, následoval diferenciál Torsen a v roce 2005 přišel Passat B6 s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Toto řešení je v současnosti nejrozšířenější, přičemž kromě Passatu si aktuálně můžete koupit u VW s pohonem všech kol také třeba Golf, T-Roc, Sharan nebo Tiguan.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Člověk, který nikdy neplakal nežil opravdový život!“ Jan Werich