Volkswagen Polo Sprint: Porsche 911 Turbo s karoserií hatchbacku

[1983] Tohle vážně není ledajaké Polo, které prošlo tuningem. Má totiž pohon zadních kol, dvoulitrový přeplňovaný boxer umístěný u zadní nápravy, výkon 156 k a maximálně jezdí přes 200 km/h.

Plochý motor, přeplňování, elektronicky řízené vstřikování, maximálka přes 200 km/h… Ne, nebavíme se o nějakém Porsche či podobném sportovním automobilu, bavíme se o úplně obyčejném Volkswagenu Polo přestavěném přímo automobilkou do neobyčejné podoby. O co jde?

Tohle Polo dostalo místo vpředu umístěného motůrku plochý přeplňovaný benzinový boxer umístěný navíc u zadní nápravy. Dvoutlir produkuje díky přítomnosti nového kompresoru dost slušný výkon 156 koní dostupný při 5750 ot./min, točivý moment končí hodnotou 222 Nm při 4000 ot./min. A teď to nejlepší. Navzdory všem úpravám váží toto Polo pouze necelou jednu tunu.

Takže se nemůžeme divit tomu, že akceleraci z nuly na sto kilometrů v hodině zvládnete v průběhu osmi sekund a zrychlování skončí až na 207 km/h. Přirozeně ruku v ruce se všemi úpravami motoru jde také přepracovaný podvozek byť pořád vychází ze sériové verze.

I když by si své zákazníky takový Volkswagen Polo určitě našel, hned od představení vozu je zřejmé, že se vyrábět nebude. A to je opravdu velká škoda.


Mezitím v roce 2015

Volkswagen představil koncept Golf R420 s upraveným dvoulitrem, jehož výkon přesahuje 400 koní. V roce 2016 by se tento vůz měl dokonce v omezené sérii vyrábět. Stovka proběhne za méně než čtyři sekundy.

1 komentář: „Volkswagen Polo Sprint: Porsche 911 Turbo s karoserií hatchbacku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Přátelství je součást lidského štěstí.“ Jan Werich