Subaru představuje model Impreza. V nabídce nahrazuje hranaté Leone

[1992] Subaru Leone se zapsalo do dějin jako první silniční masově vyráběný osobní automobil s pohonem všech kol. Jeho působení na trhu ale končí, teď přichází nástupce v podobě modelu Impreza.

Subaru slavilo s modelem Leone nemalý úspěch, jenže čas zastavit nelze a jak známo, konkurence nikdy nespí. Proto se Leone odebralo do důchodu a na jeho místo nastupuje zcela nový model. Ten dostal jméno Impreza. Na rozdíl od předchůdce designéři použili výrazně kulatější tvary. K dispozici jsou dvě karosářské varianty, a sice klasický čtyřdveřový sedan a malé kombi připomínající spíše prodloužený hatchback.

Impreza měří na délku 4,3 metru, široká je necelých 1,7 metru a na výšku byste naměřili 1,4 m. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2,5 m. S těmito mírami jde o menší alternativu k Subaru Legacy. Za pozornost stojí také nízká hmotnost. Nejlehčí varianty váží jen něco málo přes 1,2 tuny.

Vzpomínáte? Na evropský trh přichází nové Subaru Libero. Má pohon všech kol a odveze až šest lidí

O tom, že se zákazníkům kombinace klasického silničního auta a pohonu všech kol líbí, nemůže být pochyb, takže také nová Impreza tuto možnost nabídne. Ovšem v lepších výbavách, základ stále tvoří pohon přední nápravy. Pro začátek připravila japonská automobilka čtyřválcové atmosférické boxery o objemu 1,6 a 1,8 litru. Technika ve velkém následuje právě Legacy, a to od použitých motorů, přes odpružení až po systém pohonu všech kol. Subaru slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti a vysokou úroveň kvality zpracování.


Mezitím v roce 2017

Subaru před časem představilo v pořadí už pátou generaci modelu Impreza, která aktuálně vstoupila na český trh. V současnosti má tento model od roku 1992 na kontě 3,5 milionu prodaných exemplářů, přičemž 250 tisíc z nich skončilo v Evropě. Nová Impreza je oproti té původní výrazně delší, širší a o něco vyšší (4460 x 1775 x 1480 mm) a zároveň je také zhruba o 200 kg těžší. V nabídce najdeme stále boxer o objemu 1,6 litru, silnější alternativu představuje zážehový dvoulitr. Nová Impreza přináší také několik věcí, o kterých se první generaci ještě ani nezdálo. Jde zejména o systém EyeSight, což je dvojice kamer, díky které vůz nabízí adaptivní tempomat, aktivní asistent jízdy v pruzích nebo samočinné nouzové brzdění.

1 komentář: „Subaru představuje model Impreza. V nabídce nahrazuje hranaté Leone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Nikdy se nesměji nejlépe. Bojím se, že by to mohlo být naposledy.“ Jan Werich