Škoda představuje koncept Yeti. Vypadá jako teréňák a má integrovaný nosič kol

[2005] Škoda testuje zájem zákazníků o kategorii SUV konceptem Yeti. Zatím jde pouze o designové cvičení, sériová výroba se neplánuje.

Ženevský autosalon 2005 se stal dějištěm světové premiéry konceptu Škody Yeti. Ten navazuje na o tři roky starší studii Roomster představenou na autosalonu ve Frankfurtu. Mladoboleslavská automobilka tak zkouší zájem zákazníků o kategorii zvýšených automobilů, do které zatím ještě nevstoupila.

Ačkoliv Škoda zveřejnila spoustu fotek, faktické informace chybí. Ví se pouze to, že je nový koncept dlouhý zhruba čtyři metry a že má namířeno nejen do terénu, ale také do městských ulic. Designéři na vůz použili některé prvky převzaté právě ze zmíněného Roomsteru, jako například čelní sklo protažené vpřed, tvar předních světlometů, kliku zadních dveří schovanouu bočních oken nebo na výšku umístěné koncové svítilny. Zajímavě jsou řešené páté dveře, které jsou rozdělené horizontálně, kdy spodní díl může sloužit jako integrovaný nosič jízdních kol.

Vzpomínáte? Škoda Octavia se na Novém Zélandu změnila v terénní Trekku

Škoda zatím se sériovou výrobou nepočítá. Koncept Yeti slouží pouze k otestování reakcí veřejnosti, respektive ke zjištění, zda by měli zákazníci o podobný automobil zájem. Jinak řečeno, o tom, zda nakonec Yeti zamíří od výroby, rozhodnou právě zákazníci.

Mezitím v roce 2018

Rok 2005, to byly časy, kdy ještě Škoda nevěděla, jestli chce SUV vůbec vyrábět. Z dnešního pohledu je to vyloženě komické, protože aktuálně je jasné, že se musí vyrábět hlavně SUV. Yeti se dočkal ještě jednoho konceptu, a sice verze bez střechy, v roce 2009 konečně dorazila produkční verze. Ta vydržela ve výrobě až do roku 2017 a za tu dobu Škoda vyprodukovala 684 500 kusů. Současně dorazil také velký Kodiaq, minulý rok přišel Karoq, v Číně začala Škoda prodávat zvláštní model Kamiq a opět na čínský trh míří Kodiaq GT, což je provedení s karoserií připomínající kupé. Čeští zákazníci se dočkají ještě malého crossoveru (ten by mohl být velký zhruba jako původní Yeti) a časem přijde i elektrický crossover.

Celkem Škoda v současnosti slaví milion vyrobených SUV právě od příchodu modelu Yeti v roce 2009. Jestliže v roce 2005 si automobilka nebyla jistá, jak zákazníci vůz této kategorie přijmou, dnes řeší naprosto opačné problémy. Svá SUV nestíhá vyrábět.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Nikdy se nesměji nejlépe. Bojím se, že by to mohlo být naposledy.“ Jan Werich