Přichází nová Škoda Fabia. Nástupce oblíbené Felicie nabídne až 100 koní

[1999] Oblíbená Škoda Felicia je definitivně minulostí, Škoda začíná prodávat nástupce v podobě modelu Fabia. Zatím jsou k dispozici tři motorizace.

Už pěkných pár let figuruje na trhu místo Škody Favorit model Felicia, který si získal velké množství příznivců. Ale i tenhle příběh skončil, když mladoboleslavská automobilka představila na podzimním pařížském autosalonu nástupce v podobě Škody Fabia. V prosinci se novinka dostala do prodeje, přičemž základní cena startuje částkou 314 900 Kč.

Škoda Fabia dostala strohý design jak vnější karoserie, tak interiéru. Ten je ovšem velmi přehledný, funkční, prostorný a působí skoro až nerozbitně. Fabia měří na délku 3960 mm, vysoká je 1451 mm, široká 1646 mm a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2462 mm. Základní objem zavazadelníku činí 260 litrů, po sklopení zadních opěradel získáte 1016 litrů.

Vzpomínáte? Škoda Favorit přichází ve speciální edici Decatop. Těšte se na léto

Pro začátek Škoda nachystala tři motorizace. Tou základní je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 68 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 15,4 s a nejvyšší rychlost je 162 km/h. Výkonnější varianta 1.4 16V disponuje parametry 100 koní a 126 Nm, kdy akceleraci na 100 km/h zvládne už za 11,5 s a maximálně se rozjede na 185 km/h. Pro zájemce o dieselovou jednotku je připraven agregát 1.9 SDI. Ten poskytne maximálně 64 koní a 125 Nm. Dynamika není jeho silnou stránkou, neboť ke zrychlení na 100 km/h potřebuje dlouhých 18,7 s, ale zase nemá velké nároky na palivo. V průměru Škoda slibuje méně než 5 l/100 km.

Fabia se postupem času dočká dalších motorizací, kdy nejlépe vybavené verze s motorem 1.9 TDI vyjdou zhruba na půl milionu korun. Koncem roku 2000 by pak mělo dorazit také provedení kombi.

Mezitím v roce 2018 

Na trhu už je třetí generace modelu Fabia a i ta se těší u zákazníků mimořádné přízni. Také tato generace byla představena v Paříži, stalo se tak v roce 2014, takže je nejvyšší čas na modernizaci. Tu Škoda aktuálně oznámila pro ženevský autosalon, kde se vůz opravdu představil a následně se čekalo řadu měsíců, než automobilka začala upravený model vyrábět. Produkce omlazené Fabie oficiálně odstartovala 10. srpna. Zatímco první generace sázela na čtyřválce a nesmrtelný diesel 1.9 SDI, nejnovější provedení už má pouze zážehové litrové tříválce a diesel z nabídky definitivně zmizel. Za to ale umí Fabia věci, o kterých se té první ani nezdálo. Například automaticky přepínat dálková světla, sledovat mrtvý úhel nebo automaticky brzdit před překážkou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!“ Jan Werich