Novodobý Fiat Tipo přichází. Má downsizingový motor i virtuální přístrojový štít

[1988] Na trh míří nový a velmi moderní Fiat. Jmenuje se Tipo a na svou konkurenci si nachystal hned několik hodně zajímavých vychytávek.

Na trh přichází zcela nový Fiat Tipo. Necelé čtyři metry dlouhý automobil stojí na nové platformě s rozvorem náprav 2540 mm, motor je umístěný vpředu a pohání kola přední nápravy. Zajímavou novinkou je pozinkovaná karoserie, která tak bude lépe odolávat případné korozi. Interiér je pětimístný a zavazadelník nabídne solidní objem 350 litrů.

Pro začátek si Fiat připravil pro nové Tipo paletu pěti motorů. Základem je kompaktní čtyřválec Fire o objemu 1,1 l disponující maximem 56 koní. Silnější alternativou je benzinová čtrnáctistovka naladěná na 72 koní a benzinový vrchol prozatím představuje jedna-šestka disponující maixmem 83 koní.

Zájemci o diesel mohou sáhnout po jednom ze dvou naftových agregátů. Ten dostupnější má objem 1697 ccm a jeho výkon dosahuje na 57 koní, silnější čtyřválec dostal systém přeplňování, objem 1,9 litru a výkon 90 koní.

Fiat Tipo disponuje velmi chytře řešeným interiérem a kromě základního provedení si zájemci mohou pořídit i variantu Digit. Ta má přístrojový štít nahrazený digitálním systémem různých displejů a kontrolek.


Mezitím v roce 2015

Fiat začíná uvádět na trh nové Tipo. To na rozdíl od předchůdce dostalo karoserii sedan. Délka vozu přesahuje 4,5 m, do kufru se vejde 520 litrů a v nabídce motorů má nejslabší motor 95 koní. Nový sedan může mít samozřejmě multimediální systém Uconnect a nabídne kompletní bezpečnostní výbavu. Oproti Tipu z konce osmdesátých let se ale nebude vyrábět v Itálii, nýbrž v Turecku.

1 komentář: „Novodobý Fiat Tipo přichází. Má downsizingový motor i virtuální přístrojový štít

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Kdo se umí smát sám sobě, má právo smát se smát všemu ostatnímu, co mu k smíchu připadá.“ Jan Werich