Na český trh dorazila automobilka Kia. Začala u nás prodávat model Sephia

[1994] Na český trh oficiálně vstoupila další značka. Automobilka Kia u nás začala prodávat svůj vůbec první model. Je to sedan nižší střední třídy pojmenovaný jako Sephia.

Pokud aktuálně sháníte zajímavý rodinný automobil, na trhu se objevila zcela nová možnost. Od dubna 1994 u nás začala působit společnost Kia Motors Czech coby oficiální importér značky Kia. Vůbec prvním modelem, který si čeští zákazníci mohou pořídit, je sedan nižší střední třídy se jménem Sephia. Co nabízí?

Kia Sephia je automobil dlouhý 4280 mm, široký 1692 mm, vysoký 1390 mm a s rozvorem náprav 2500 mm. Vůz dostal uhlazený vzhled sledující kromě jiného také co nejlepší aerodynamiku. Kromě jiného zaujmou například zadní světla spojená do jednoho celku. Interiér je jednoduchý, ale zároveň přehledný a prostorný. Objem zavazadelníku činí 370 litrů, což by mohlo běžným potřebám menších rodin stačit.

Vzpomínáte? Korejci začali vyrábět svůj nový moderní liftback. Jmenuje se Hyundai Pony

V nabídce motorizací najdeme zážehový čtyřválec o objemu 1598 cm3, který využívá elektronicky řízené jednobodové vstřikování. Jeho nejvyšší výkon je 82 koní při pěti tisících otáček, točivý moment vrcholí na hodnotě 120 Nm při 3500 ot./min. Nový korejský sedan je velmi lehký, váží pouze 1019 kg, takže mu tyto parametry udělují vcelku solidní dynamiku. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 11,2 s a nejvíce se rozjede na 172 km/h. S motorem spolupracuje pětistupňová manuální převodovka, spotřeba by se podle oficiálních údajů měla pohybovat kolem sedmi litrů na dálnici, respektive lehce přes devět litrů při jízdě ve městě.

Kia Sephia je naladěna především na komfort, takže je žádoucí spíše klidnější jízda. Vůz také dostal posilovač řízení a může mít i bohatou výbavu. Základní provedení SLX stojí 399 000 Kč, pokud si ale připlatíte 40 tisíc, dostanete navíc elektricky ovládaná okénka, centrální zamykání, otáčkoměr, elektricky ovládaná zpětná zrcátka nebo výškově nastavitelný volant. Připlácet lze rovněž za kola z hliníkové slitiny, klimatizaci nebo zadní spoiler.


Mezitím v roce 2017

Kia prodělala od roku 1994, kdy vstoupila na český trh, opravdu značný posun, což korunovala v roce 2017 zahájením prodeje modelu, o kterém začátkem devadesátých let nesnili ani zástupci společnosti Kia Motors Czech. Na náš trh se dostal Stinger mířící už skoro do prémiového segmentu.

Největší pozornost vzbudila vrcholná verze GT osazená zážehovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,3 litru nabízejícím 370 koní. Převodovka je osmistupňová automatická a vůz využívá v základu stále hnanou zadní nápravu, ke které připojuje nápravu přední. Na vývoj Stingeru kromě jiného dohlížel také bývalý šéf divize M automobilky BMW Albert Biermann, který od BMW odešel a aktuálně pracuje právě pro Kiu. Nový Stinger ovšem ani ve čtyřválcových variantách za méně než milion nekoupíte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Nikdy jsem nedopustil, aby škola stála v cestě mému vzdělání.“ Mark Twain