Mercedes-Benz C112: Německý zázrak techniky, který se ale vyrábět nebude

[1991] Mercedes-Benz ohromil na autosalonu ve Frankfurtu celý svět supersportovním modelem C112. Bohužel to byla spíše smutná premiéra, protože ihned bylo oznámeno, že se vůz vyrábět nebude. 

Mercedes zaznamenal v minulosti mnoho úspěchů jak se závodním speciálem Sauber C11, tak s prototypem C111, který vytvořil řadu rekordů. Na oba tyto speciály navázal koncept C112, jenže se představil na autosalonu ve Frankfurtu. Nejde ale o žádný divoký prototyp, nýbrž o hotový a velmi zajímavý automobil. Ačkoliv vypadá tak, že by se mohl okamžitě začít vyrábět a zájemci by se pravděpodobně našli, už během autosalonu se objevily informace, podle kterých se tento vůz vyrábět nebude.

Typ C112 je v podstatě závodní automobil. Jeho základem je extrémně lehký hliníkový monokok kombinovaný s trubkovou klecí. Karoserie byla vyrobena z hliníkových slitin a nárazníky z kevlaru. Dveře se otevírají vzhůru přesně tak, jak to známe ze slavného „Racka“. Luxusní interiér nabídne sportovní kůží čalouněná sedadla a kvalitní materiály. To nejzajímavější se ovšem týká techniky.

Tahle novinka totiž využívá šestilitrový dvanáctiválcový motor o výkonu 408 koní, který jí uděluje neuvěřitelnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h vystřelí za 4,9 s, nejvyšší rychlost ovšem hlídá omezovač nastavený na 250 km/h. Vůz by ale určitě zvládl i více než 300 km/h a to třeba díky propracované aerodynamice s aktivními prvky, kdy automobil mění nastavení předního i zadního spoileru a dokonce také světlou výšku podvozku. Zadní spoiler navíc při brzdění slouží jako aerodynamická brzda. Součinitel odporu vzduchu je velmi nízkých 0,30.

Vzpomínáte? Mercedes-Benz F200 Imagination má vyklápěcí dveře a nemá volant

Navíc technici nasadili zadní řiditelnou nápravu, ta pomáhá například korigovat boční vítr. Kromě toho C112 pracuje také s adaptivním podvozkem plynule měnícím své nastavení v závislosti na aktuálních podmínkách. Nechybí ABS, ani systém kontroly trakce ASR. Cestující se pak mohou spolehnout i na radarový tempomat schopný udržovat bezpečnou vzdálenost od automobilů jedoucích vpředu.

Zklamaní zájemci nad neplánovanou výrobou příliš truchlit nemusí. Na stejném autosalonu totiž představilo další hodně zajímavý automobil také Audi. Koncept se jmenuje Audi Spyder Quattro.


Mezitím v roce 2017

Mercedes-Benz C112 se do výroby opravdu nedostal, přestože se našlo zhruba sedm stovek vážných zájemců. Dnes už je tato kategorie někde absolutně jinde, což názorně ukázal frankfurtský autosalon v roce 2017. Na něm Mercedes představil stroj pojmenovaný jako AMG Project One do velké míry vybavený technikou z F1, který svým designem na C112 tak trochu odkazuje. Základem je tentokrát přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru, kterému pomáhá několik elektromotorů. Celý systém generuje výkon přes 1000 koní, auto zrychlí z klidu na 200 km/h za méně než šest sekund a maximální rychlost leží někde za hranicí 350 km/h. Na rozdíl od C112 se tato raketa vyrábět bude. Cena je přes šedesát milionů korun.

1 komentář: „Mercedes-Benz C112: Německý zázrak techniky, který se ale vyrábět nebude

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Snažme se žít tak, aby naší smrti litoval i majitel pohřební služby.“ Mark Twain