1987: Nissan představuje na autosalonu v Tokiu sportovní crossover Judo s pohonem 4×4

[1987] Tokyo Motor Show je dějištěm premiéry zajímavého konceptu Nissan Judo. Ten kombinuje karoserii kupé, terénní podvozek, pohon všech kol a výkonný motor. 

Na Tokyo Motor Show 1987 přivezla automobilka Nissan celou řadu konceptů. Přesně řečeno jich bylo šest, přičemž nejvíce pozornosti přitáhl vůz, který si říká Judo. Jedná se o zajímavou kombinaci kupé a terénního auta. Nechybí ani pohon všech kol nebo výkonný motor. Jako bonus pak přichází elegantní posuvná střecha, která z Nissanu Judo částečně udělá něco na způsob čtyřmístného kabrioletu.

Nissan Judo měří na délku přibližně čtyři metry, široký je zhruba 1,7 metru a vysoký 1,6 m. To přeloženo znamená, že jde o auto podobné velikosti, jako třeba Volkswagen Golf. Karoserie dvoudveřového kupé je doplněna o velké nárazníky, vzadu je dokonce ukrytý naviják a do zadní části je zároveň integrované rezervní kolo. Vše pak podtrhují terénní pneumatiky Bridgestone.

Vzpomínáte? Mega Track: Obrovské kupé křížené s off-roadem má 408 koní. Jede až 250 km/h

Interiér Nissanu Judo je jednoduchý a velmi moderní. Veškeré ovladače jsou pro větší přehlednost sdruženy do jasných celků. V základu jde o dvoumístný automobil, vzadu je ale ještě nouzová lavice, takže pokud odsunete střechu vzad, můžete na krátké vzdálenosti převézt ještě dva další pasažéry.

O pohon se stará zážehový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 210 koní použitý v několika běžných modelech Nissan. Za pozornost rozhodně stojí i přítomnost pokrokového pohonu všech kol Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain známý pod zkratkou ATTESA. Uvidíme, zda se koncept Judo nakonec dostane do sériové výroby.


Mezitím v roce 2017

Koncem osmdesátých let se Nissan Judo do sériové výroby nedostal, protože asi byl podle automobilky moc odvážný. Kdyby se podobný vůz ukázal dnes, určitě by o něj zájem byl, protože v současnosti se mohou zákazníci po crossoverech doslova utlouct. Nakonec to bylo vidět i na letošním tokijském autosalonu, kdy Nissan představil v principu dost podobný koncept. Jmenuje se Nissan IMx a opět spojuje karoserii kupé, mírně terénní podvozek a pohon všech kol. Jak ale dnešní doba velí, o pohon se nestará běžný motor, nýbrž dva elektromotory.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!“ Jan Werich